Book Read! Millennium-trilogie (in Dutch)

Stieg Larsson, Mannen die vrouwen haten.

Stieg Larsson, De vrouw die met vuur speelde.

Stieg Larsson, Gerechtigheid.

Ik had deze boeken al eens gelezen, maar omdat de Belgische tv de reeks had uitgezonden en ik deze had opgenomen, wilde ik eerst nog eens de trilogie herlezen.  En de spanning zat er nog altijd in; alhoewel ik wist wat er ging gebeuren, kon ik niet stoppen met lezen.

Zoals verwacht vind ik de boeken veel beter dan de tv-reeks.  In de boeken zijn de karakters veel beter uitgewerkt, het verhaal is minder rechtlijnig en meer complex…  Maar dat is misschien normaal.  Ik denk dat we door de vroegtijdige dood van Larsson  een excellente misdaadschrijver verloren zijn.  Larsson schrijft intelligente thrillers met een min of meer geloofwaardig verhaal en genoeg complexiteit om het lezen, en ook het herlezen, aangenaam te maken.

4 Comments

  1. Ik heb deze serie ook twee keer in z’n geheel gelezen, en net als jij vond ik het nog steeds spannend. Prima serie. Jammer dat het hierbij blijft.

    • Inderdaad spijtig, Judith. Maar gelukkig dat we van deze trilogie kunnen genieten.

  2. Ik ben het met je eens. Er had nog veel meer van zijn hand mogen komen.

    • Zo kunnen schrijven moet fantastisch zijn, Hannie… Spijtig dat hij zelf niet van het succes heeft kunnen genieten.

Leave a Reply

