Book Read! Land van dromen (in Dutch)

Vidar Sundstøl, Land van dromen (2010).

Eerste zin: “Het meer glinsterde in het zonlicht.”

P. 99: “Maar hun wereld was wel degelijk veranderd.”

Laatste zin:”Dit is alleen maar het begin, dacht hij.”

Spannend boek, dat boeit van de eerste tot de laatste bladzijde, en een goede mix van historische, etnische en geografische feiten en spannende gebeurtenissen.  Deel 1 van de Minnesota trilogie begint met de ontdekking van een gruwelijke moord bij Lake Superior.  Lance Hansen, een “bospolitieman” is diegene die het toegetakelde slachtoffer ontdekt, en hiermee lijkt zijn rol bij de gebeurtenissen uitgespeeld.  Maar waarom komt zijn broer plots opdagen?  En is dit werkelijk de eerste moord die hier in dit deel van de Verenigde Staten is gepleegd?  Amateur-historicus Hansen duikt in de geschiedenis en gaat op onderzoek.

Na het uitlezen van dit deel ben je er zeker van dat de politie de verkeerde persoon heeft gearresteerd en blijf je met veel vragen zitten.  Die worden hopelijk al voor een deel beantwoord in het tweede deel, dat ik vandaag dan ook direct ben gaan kopen.  Deel drie van de trilogie komt in september van dit jaar op de Belgische markt.  Ik heb dit alvast in mijn agenda genoteerd.

Ik heb dit boek gewonnen bij een wedstrijd, met dank aan Uitgeverij Ambo/Anthos.

Dit was het 6de boek dat ik las voor de  Off the Shelf! Challenge.

2 Comments

  1. Klinkt spannend. Maar ik geloof dat het beter is pas in dit book te beginnen als het volgende deel al klaarligt.

    Eerst dacht ik: een nieuwe Scandinavische schrijver, maar misschien toch niet? Er wonen in Minnesota veel mensen van Scandinavische afkomst.

    • Het tweede deel ligt al in de winkel, ik ben het donderdag gaan kopen. En het derde deel komt al in september, dus dat is ook niet zo lang wachten meer.
      Bedankt voor je reactie, Judith.

Leave a Reply

